Kawasaki Z H2 - doładowany golas
Kawasaki w obecnym momencie jest liderem w budowie motocyklowych silników doładowanych. Zrobiło to najpierw w modelu H2 oraz flagowym H2R. Po zebraniu doświadczeń z tych dwóch modeli przyszedł czas na klase naked. Tak na sezon 2020 w ofercie marki będzie dostępne doładowane Kawasaki Z H2. Kawasaki stworzyło technologię, któa pozwala na kontrolowane dostarczanie mocy przy wszystkich prędkościach i doświadczenia mocy 200 PS. Zwiększanie pojemności silnika w celu osiągnięcia większej mocy wiąże się ze wzrostem jego wymiarów i masy, co skutkuje marnowaniem wygospodarowanej mocy. Z H2 eliminuje ten problem poprzez doładowanie silnika sprężarką. Doładowany, 4-cylindrowy rzędowy silnik DOHC 16v o pojemności 998 cm3 generuje maksymalną moc 147kW (200PS) a jednocześnie jest lekki i kompaktowy. Skutkuje to potężnym przyspieszeniem, jakiego nie jest w stanie zapewnić cokolwiek z silnikiem wolnossącym.