Site Overlay

Chcę już jeździć! Czyli na co zwrócić uwagę przed pierwszą wiosenną przejażdżką.​

Chcę już jeździć! Czyli na co zwrócić uwagę przed pierwszą wiosenną przejażdżką.

Mimo tego, że zima za oknem w pełni to wszyscy czekamy na te pierwsze, ciepłe promienie słoneczne, które oznaczają nic innego jak “zielone światło” do wyciągnięcia naszych motocykli z pod ciepłej kołderki. Co jednak warto zrobić przed pierwszym w tym roku opuszczeniem garażu?

1. Płyny – Najważniejszy element bezpieczeństwa motocyklisty, a także element eksploatacyjny motocykla to płyny. Przed pierwszą podróżą sprawdź koniecznie poziom wszystkich płynów znajdujących się w motocyklu. Część z nich bowiem mogła uciec przez drobne nieszczelności układów. Najważniejszy jest płyn hamulcowy, którego poziom musi znajdować się w tolerancji przedstawionej na zbiorniczku wyrównawczym. Kolejnym niejmniej ważnym płynem jest płyn chłodniczy, który powinien być wymieniany co około 2 lata. 

2. Filtry – są to bardzo dobrzy przyjaciele naszego motocykla. Zadaniem filtrów jest, jak sama nazwa wskazuje, filtrowanie. Podczas długiego postoju, nieużywane filtry często zbierają wszelaki osad i najzwyczajniej w świecie trzeba je wymienić. Szczególną uwagę należy zwrócić na filtr paliwa, który chroni nasz silnik przed zanieczyszczeniami będącymi w paliwie. Mimo tankowania na najlepszych stacjach paliwo często jest zanieczyszczone chociażby brudem znajdującym się na pistolecie czy wpadającym do naszego zbiornika podczas tankowania. Wymiana filtra paliwa może zaoszczędzić nam sporo poważniejszych napraw związanych z silnikiem. 

3. Ogumienie – zawsze pytając się kogokolwiek o najważniejszy system bezpieczeństwa czy to w samochodzie czy w motocyklu, rzadko kto odpowiada “opony”, a to przecież jedyna rzecz, która ma bezpośredni kontakt z podłożem. 

Często przekładamy wymianę opon w motocyklu na “sezon polata” lub “na wiosnę wymienię”. Warto jednak nieco inaczej sformułować pytanie i zastanowić się “lepiej wyhamować czy w coś uderzyć?” I wtedy koszt wymiany opon jakoś tak spada w porównaniu do wartości wniesionej przez wyhamowanie przed niebezpieczeństwem. 

Tutaj nie ma taryfy ulgowej, jeżeli Twoje opony choć w najmniejszym stopniu wzbudzają wątpliwości to jest to podstawa do ich wymiany! 🙂

4. Przegląd całościowy – Warto przyjrzeć się swojemu motocyklowi z każdej strony i poszukać w nim wad – nawet na siłę. Nie jest tajemnicą, że lepiej zapobiegać niż leczyć, a wcześniejsza diagnoza często pozwoli nam na uniknięcie niemiłego rozczarowania. 

Wszystkie te elementy możesz również zlecić profesjonalistą i odwiedzić serwis MotoRP, który codziennie pozwala na nowo zakochać się właścicielom w swoich motocyklach!